szerda, szeptember 30, 2009

Az esettel kapcsolatban ( 4 )

Pusztai Péter fotója



Mennyi pénzem van ?


Köztudomásúlag negyvennyolc betegségem van. Halálos. A nem halálos betegségeimre egyszerűen fittyet hányok. Rengeteg fittyet. Mert azokból is rengeteget beszereztem. Persze, nem egyik napról a másikra, hanem szépen, sorjában. Ahogyan illik. Vagyis az idők folyamán.

Most például omlik szét a fejem. Úgy fáj.


Bemegyek a legközelebbi patikába. Mondom a patikusnőnek, omlik szét a fejem. Úgy fáj. És mondom még, hogy valami pirula kellene

a fejemnek.

Végignéz rajtam a patikusnő és azt kérdezi tőlem, mennyi pénzem van ? Szinte azt válaszoltam, hogy sok. Nagyon sok. Mert a bankrablóknak sok pénzük szokott lenni. Mondhattam volna azt is, a bankároknak is sok pénzük szokott lenni. Nem szóltam semmit, mert fájt nagyon a fejem. Csak néztem a patikusnőt, aki egyik kezében ollót tartott, a másikban a pirulákat. Kérdi, hol vágja el azt a műanyag-lapot, egy pirulánál, kettőnél, vagy megveszem az egészet. Mert drágák a pirulák. A népek általában egy-két pirulánál vágatják el, mert a népeknek kevés a pénzük. Csak ezt kevesen vallják be. Inkább azt szokták mondani, ott vágja el, a két pirulánál, s ha azok használnak, eljönnek és megveszik az egészet. De kevesen jönnek el. Azért kérdezte tőlem, mennyi pénzem van.


Az esettel kapcsolatban mondom, még jó, hogy elmagyarázta, miért volt kiváncsi arra, mennyi pénzem van. Mert én is éppen meg akartam kérdezni tőle, neki mennyi pénze van. Hogy legyünk pénz dolgában kvittek. Legalább annyit tudjunk egymásról, kinek mennyi pénze van. Mert én megbízom a patikusokban. Még olyankor is, amikor nagyon fáj a fejem. A patikusok nem azért vannak, hogy kifecsegjék, kinek mennyi a pénze. És mondom a patikusnőnek, azt az ollót nyugodtan le is teheti. Ne vágja el a két pirulánál. És tegye vissza azt a dobozt a polcra. Ahonnan levette. Mert én ma már nem veszek pirulát. Előbb kipróbálom a fejem. Észrevettem, a sok számolástól el szokott múlni a fejfájásom. Szépen elmegyek haza, s megszámolom, mennyi a pénzem. Ha a számolás után sem múlik el a fejfájásom, visszajövök, s megveszem az egész dobozt. Úgy, ahogy van.


Megszámoltam. Mehetek vissza. De most már csak úgy veszem meg az egész doboz pirulát, ha előbb elárulja nekem ez a patikusnő, neki mennyi pénze van. Hogy neki is fájjon egy kicsit a feje.


Nincsenek megjegyzések: