csütörtök, április 12, 2012

Igaz történet

                                                       Kedei Zoltán: üres pad


Franc

Egész nap festett a festő, tette-vette ecsetével a színeket.
Egy gyermek nézegette, miképpen készül a festmény.
A festő egyszer megsokallta a gyermek nézegetését és ezt kérdezte:
tetszik neked ez a festmény?
A gyermek ezt felelte: egy francot! Nem tetszik.
Márpedig én csak ilyen képeket tudok festeni, mondta a festő.
Erre a gyermek ezt válaszolta: egy francot! Tud maga szebbet is.

Ezt a kedves, francos történetet ott jegyeztem meg magamnak, azon az összejövetelen, ahol Ráduly János mutatta be legújabb könyvét.
Azt már nem jegyeztem meg, hogy hányadik könyvét mutatta be. Mert neki rengeteg van. Körülbelül hetvennyolc. Ha jól emlékszem.
Ez a kedves, francos történet ott van az egyik könyvében, Kedei Zoltán festőművésszel esett meg. Tehát igaz.
Szeretem az igaz történeteket. A kitalált történeteket nem szeretem. Szereti a franc! 

Nincsenek megjegyzések: