péntek, október 02, 2009

Uniós követelmények





Uniós követelmények


Tekintettel arra, hogy bevett szokás

minden tájon a meghalás,

korunkhoz illő, nyomós okkal

nekem is engedélyezett,

persze, betartva a követelményeket,

előbb kezet mosok védjegyes porokkal,

majd állítható ágyba fekszem,

miután eldobtam a cigarettát,

mert nagy hangsúlyt helyezek

a nemdohányzók védelmére,

s azt a furcsa formájú szilvát

ellököm magamtól, mely esetleg

összenyomva a jóerkölcsbe ütközik,

ha az eu nagyon akarja,

manapság nem lehet tudni,

kinek meddig ér a karja,

gondoltam arra is, előbb bevallom,

a spanyol bikának drukkoltam

mindég, amikor azt a vörös posztót

elővették, néhány embert ki nem állhatok,

egészen pontosan, nem tolerálok,

mert szerintem rosszabbak ők,

mint az állatok, bár leszögezték az elején,

az eus támogatás két dollár per nap,

per tehén,

persze, én

azért márkatudatos vagyok, sajnos,

kissé árérzékeny is, mert

láthatta jól, aki ismert,

anyagi helyzetem hepehupás,

kiszámíthatatlan,

sokszor nem nézem, meddig ér a paplan,

ismert tény,

tudnék rajzolni valami szépet magamról

is, mert én

leszoktam rég az ittas vezetésről,

betartok minden számozott szabályt,

ha tudom, megnyomták a gombot,

esetleg az okoz néha gondot,

ha egy papír nem lett aláírva, kizárólag

elektronikus nyugtát követelek

az orvostól is, ki által halálom

meg lesz állapítva,

hadd rágja őt a méreg,

e csúnya mondatok miatt,

engem is olykor esz meg,

amikor látom

a nagy plakáton

az ember csupán illusztráció,

hogy lássák, ő egy vevő,

az érdekorientált világ célkeresztjén,

tessék ? Hogy engem mit érdekel,

ha úgyis meghalok,

panasszal mit érek el ?

Hát semmit, mindez csupán egy ének,

búcsúdal arról, milyen szépek

az uniós követelmények,

tudom, az voltam itt, a földön, vendég,

de azért még visszaszólok,

a spanyol bikának drukkoltam mindég.


2 megjegyzés:

Bölöni írta...

Én az erdei peléknek szurkolok. Pele mama így óvja kicsinyét a ragadozótól:

"Illatos a bagoly szele,
de te mégse szagolj bele."

(Kabaréban hallottam, egyetértek vele.)

D.

Elekes Ferenc írta...

Jó, hogy szóltál,
mert jönnek a hitvány
locspocs idők...